Music in moments

2 Dec

Music in moments.

De vorige twee ‘music in moments’- artikelen zijn door mijn medeblogster geschreven, maar vandaag ga ik ook een poging wagen.
Nu moet ik wel zeggen dat ik, qua muziek, een wat minder uitgebreidde en interressante smaak heb dan de andere blogster. Maar ik zal mijn best doen!

Ik luister voornamelijk top 40, maar af en toe zit er eens wat anders tussen. Hier een selectie van de nummers die ik mooi of leuk vind. Ik heb expres de nummers van Rihanna, Beyoncé, Lady Gaga en de andere bekende zangeressen er zo min mogelijk bijgedaan, want die kennen we allemaal wel!

Chasing cars – snow patrol.
Wauw, dit is zo’n mooi liedje! Is en blijft een van mijn favoriee nummers. Lang geleden was ik er helemaal fan van, en een paar weken geleden begon ik dit weer te luisteren. Die stem, de tekst, de muziek… Alles aan dit liedje is mooi!

Enjoy the silence – moke.
Dit nummer is origineel eigenlijk niet van Moke, maar er zijn heel veel covers van en deze vindt ik toch echt het mooiste. Ik heb ze live zien spelen en dit vond ik zo mooi!

http://m.youtube.com/?rdm=4oox72jpo&reload=3#/watch?v=SbgtZ_VrZnA
– dit is niet het concert waar ik bij was, maar dit geeft ht wel goed weer!

Young the giant – cough syrup. Laatst waren we bij een vriendin en zij zette dit nummer op. Ze vertelde dat haar vader erg fan hiervan was, en hoe toevallig, ik ben dit een mooi nummer gaan vinden omdat mijn vader het helemaal plat draait… Een echt in-je-hoofd-nummer!

Suck it and see – arctic monkeys. Ook deze vind ik leuk dankzij papa. Gewoon een lekker chill nummer om mee te zingen!

Paradise – coldplay.
Dit vind ik zo’n mooi en vrolijk nummer! Ik wordt hier echt blij van. Ook van de olifanten in de clip trouwens ;).
http://m.youtube.com/?rdm=4oox72jpo&reload=3#/watch?v=Cxwp_oT_sYI

Crazy love – mindy gledhill.
Na de nummers die eigenlijk wat ‘stoerder’ zijn (?), hier een echt meisjesliedje. De andere blogster tipte mij deze zangeres en wauw, wat heeft deze een lieve en zachte stem! Echt een vrolijk liefdesliedje.

Skinny love – birdy.
Jaja, deze kennen jullie vast wel. De zangeres is pas vijftien en zo goed! Ze heeft een hele lieve, mooie stem en het is een superlekker liedje, meer valt er niet over te zeggen!

Try my love again – shary an. Misschien kennen jullie haar wel van de voice, en ze is terug met een heel lekker nummer! Gewoon leuk om even tussendoor te luisteren.

Dog – lisa mitchell & andy bull.
Dit nummer kwam ik tegen op de itunes van mijn vader. De titel van het nummer sprak me wel aan en toen ik luisterde had ik weer een nieuw nummer voor op mijn lijst!

Heartbroken – hooverponic.
Dit vindt ik echt een bijzonder nummer! De zangeres heeft een mooie stem en dit is een mooi nummer. De tekst snapte ik eerst niet helemaal, maar het gaat over een vrouw die na een break up eigenlijk helemaal geen gebroken hart heeft en blij is dat ze van haar partner af is. Een grappig ‘lekker-puh!’ nummer tegenover haar ex ;).

Wish i could – miss montreal.
Dit is al weer een tijdje uit, maar ik luister hem nog steeds. Om helemaal vrolijk van te worden op een sombere dag of om eventjes lekker op los te gaan tijdens een vrolijke bui!

Somebody that i used to know – gotye.
Mooi nummer! Hoorde dit tijdens de finale van HNTM en zat op een gegeven moment alleen maar te luisteren in plaats van te kijken, haha.

Zo, dit zijn mijn favoriete nummers op het moment, het zijn er eigenlijk nog best veel! Vanwege de vele nummers heb ik niet elke clip erbij gezet, als je die graag wil kan ik dat wel even voor je doen, laat maar even een reactie achter!
( de filmojes van paradise en enjoy the silence staan er wel bij, omdat enjoy the silence leuk is om live te zien en paradise gewoon een superleuk clipje heeft!)

Welke nummer luisteren jullie veel momenteel?
Top 40 of hebben jullie een echt uitgesproken smaak?
<3 niev.

2 Reacties to “Music in moments”

  1. Amber 13 december 2011 bij 22:22 #

    Deze liedjes zijn inderdaad erg mooi! Van deze vind ik zelf skinny love, crazy love, paradise en cough syrup het leukst. :)
    Ook een leuk liedje is it will rain van Bruno Mars. Die is van Breaking dawn. Erg mooi vind ik zelf.

    xo

    • nivabeauty 14 december 2011 bij 17:23 #

      Ja inderdaad , die staat sinds een tijdje ook op mijn favorieten playlist!
      Mooie film was breaking dawn he ;)
      X eef

Geef een reactie

