Beautyblunders

1 Dec

Beautyblunders. We maken ze allemaal wel eens. Van heel foute ogen tot mascara op je wenkbrauwbot. Maar toegegeven, je kan ontzettend lachen om (andermans) blunders. Daarom beslreken we vandaag mijn blunders!

Och, och, ook ik kan er wat van! Momenteel vind ik meestal dat ik er goed uitzie maar ook ik heb flink geblunderd op beautygebied en doe dat nu soms nog wel eens.

Zo heb ik vaak een te donkere kleur foundation gekocht. Of juist weer een veel te lichte. Een hele tijd geleden had ik een ‘fase’ waarin ik altijd een perfecte huid wilde hebben. Dus hoppa, aan de slag met die foundation. Gevolg; ik zag er heel erg geplamuurd uit. Gelukkig begon ik na een weekje toch wel in te zien dat dit niet de juiste oplossing was!

Helemaal in het begin, toen ik net af en toe makeup gbruikte, had ik ergens gelezen dat je wenkbrauwen ontzetend belangrijk zijn en goed bijgehouden moeten worden. Ik wilde ook van die mooie wenkbrawuen maar had natuurlijk niet de juiste tools. Maar wat ik wel had, was een bruin oogpotloodje. Kon ook best, dacht ik. Dis daar begon ik, heel enthousiast met oogpotlood in mijn wenkbrauwen te tekenen. Natuurlijk zag bet er niet uit en was het veel te donker. Met water kreeg ik het er niet af en de makeupremover had ik niet bij de hand. Dus ik bedacht dat ik wel wat coverstick in mijn wenkbrauwen kon doen zodat je het potlood niet meer zag. Okee, doe dit dus nooit. Ik liep er uiteindelijk bij als een zombie en durfde ’s kchtends de wc niet meer af e komen, omdat mijn moeder mijn mislukte wenkbrauwen dan zou zien. Gelukkig kon ik even later nar buiten sneaken en heb mijn wenkbrauwen met mama’s dure (maar wel erg goed werkende) remover mijn wenkbrauwtjes gered. Pfoeh!

Of toen ik nooit makeup droeg maar er toch wel erg geinterresserd in was. Ik was nog superjong en wist niets over makeup! Wat ik nog wel net wist, was wat mascara was en hoe je het aanbrengt. Ik had van mijn oppas een pakketje gekregen, waar een mini-mascaratje bij zat en hsel af en toe deed ik een klein beetje op. Maar wist ik veel dat je dat eraf moest halen! Dus ik liet het er lekker een paar dagen op zitten. Totodst mijn moeder vroeg of ik mascara ophad en ik met een rood hoofd antwoordde dat dat nog van dat klassenfeestje van drie weken geleden was…

Verder heb ik nog weleerdre blunders begaan, zoals vloekende kleuren op je ogen, oogpotlood wat zo’n beetje over mijn hele ooglid was uitgesmeerd , of je gewoonveel te sterk opmaken voor je leeftijd, of mascara die overal behalve op je wimpers zit, etc etc.

Ik denk dat alle jonge meisjes die net met makeup beginnen, wel eens flink blunderen. En ach, daar leren we juist van! Zolang je er maar niet in blijft hangen en in gaat zien dat dat niet de juiste manier is, kan zo af en toe een klein foutje vast geen kwaad!

En gelukkig heeft mijn moeder me heel wat nuttige tips kunnen bij brengen, waar ik echt wat aan heb!

blunderen jullie veel qua beautydingen? Wat hebben jullie allemaal meegemaakt? En hoe zijn jullie daar weer ‘bovenop’ gekomen? Tell us!
<3 niev.

Geef een reactie

