DIY; mislukt masker

29 Nov

Vandaag besloot ik zelf een gezichtsmasker te maken.
Ik had een artikel op http://www.beautygloss.nl gelezen over ingredienten voor in een DIY masker.

Ik zocht in de keuken een bakje en ging aan de slag!

Als eerste begon ik met yoghurt en honing.
Daarna kwamen er nog wat blauwe bessen bij, en citroensap.
Ik voegde nog wat honing toe om het goedje wat plakkeriger te maken.
Nog een beetje azijn. Een rauw ei.
Komkommer.
Nog meer honing.
De komkommer en bessen prakken (de stoppen waren doorgeslagen dus kon de blender niet gebruiken.)
Ik bleef maar honing toevoegen, maar het leek wel of mijn maskertje steeds vloeibaarder werd!

Uiteindelijk gaf ik het op en heb het mee naar de badkamer genomen.
Daar deed ik met een (iets te klein) kwastje het masker op mijn gezicht. Het stonk ontzettend, zag er ranzig uit en was so vloeibaar dat het meteen weer van mijn gezicht af droop. Geen succes dus!

Ik denk dat ik te veel of de verkeerde ingredienten bij elkaar heb gedaan. Eerst wilde ik een heel simpel masker maken, maar steeds zag ik iets wat ik kon gebruiken en gooide dat erbij!

Mijn huid is gelukkig niet geirriteerd, rood of lelijk na het gebruiken van dit masker. Gelukkig, ik kan nu geen onzuivere huid gebruiken!

Mijn les van vandaag;
Wanneer je zelf een masker maakt, zorg dat je nit teveel ingredienten gebruikt en houd het simpel (en lekker!). Liever een simpel maskertje dan een vies, nutteloos prutje!

Maken jullie weleens zelf een masker, wat doen jullie er dan zoal in en werkt het?
<3 niev.

20111129-221443.jpg

mijn masker… Het stinkt niet alleen, het ziet er ook nog eens heel goor uit!

2 Reacties to “DIY; mislukt masker”

  1. Lara 1 december 2011 bij 20:32 #

    haha ahw, het ziet er niet helemaal uit als een geslaagd masker inderdaad, en het klinkt ook niet echt zo ;p nouja, volgende x beter toch ?

    • nivabeauty 1 december 2011 bij 23:38 #

      Hahaha ja inderdaad!
      Vandaag al een nieuw filmpje opgenomen waarin we een wat beer geslaagd masker maakten (cacaopoeder, joghurt en honig), maar helaas is er ies fout gegaan met het doormailen en hebben we het filmpje verwijderd…. Maar we zullen vast wel weer eens een lekker masker maken!!
      ;)
      xx

Geef een reactie

