Comparison; 4 lipglossjes

21 Nov

Vandaag wilde ik een comparison schrijven tussen twee lipglossjes, maar er waren vier glossjes uit mijn stash waar ik maar niet tussen kon kiezen. Ze waren allemaal weer net wat anders. Uiteindelijk heb ik besloten ze maar alle vier te reviewen!
Dit zijn ze:

20111121-215816.jpg
Lipgloss van l’oreal (kleur en prijs onbekend)

20111121-215902.jpg
Lipgloss ‘flower & fruit vitamin gloss peach’ van douglas (1,50)

20111121-220015.jpg
Lipgloss van Girlz! (transparant met gouden glittertjes, gratis)

20111121-220122.jpg
MNY ‘my gloss’ (uhm, kleur 389 ofzoiets? Prijs 2,50)

Als eerste wil ik de kleur & kwaliteit van het product vergelijken.
L’oreal ; heel sterke donkerroze kleur, flinke shimmer, geeft erg veel kleur af.
Douglas; dit is een transparante gloss die echt alleen een glansje achterlaat. Niet erg bijzonder dus, maar wel mooi voor de ultranude look.
Girlz!; een transparante gloss met heftige gouden glittertjes. Hij geeft maar een heel licht glansje af en op je lippen zie je eigenlijk niet veel meer dan wat verdwaalde glittertjes.
MNY ; lichtroze met shimmer en heele fijne glittertjes. Geeft een mooi rozig kleurtje af op je lippen, goed ‘gepigmenteerd’.

Qua kleurkwaliteit wint de l’oreal voor mij, qua ‘mooiheid van de kleur’ de gloss van MNY. De girlz! gloss vind ik hierbij wel echt minder.

verpakking & applicator

L’oreal ; een leuke verpakking met handig borsteltje/sponsje (hoe noem je zoiets?) als applicator. Brengt een goede hoeveelheid kleur aan op je lippen. De applicator ging bij mij helaas wel kapot, dat is ook te zien aan de witte rand die boven de flacon uitzteekt op de foto. Je kan hem nog wel gebruiken maar het ziet er wat viezig uit.

20111121-221415.jpg

douglas;
De verpakking is handig, en ziet er heel leuk uit! Hij zit in een vierkante hulsje met blauwe accenten. Heel erg leuk is dat er een klein bloemetje ín de gloss zit!
De applicator werkt met een roller. Hij brengt meestal wel een goede hoeveel lheid gloss aaan maar soms niet en vind ik de roller wat irritant. Het is wel handig dat je met een roller geen last heb van geknoei of plakkerige applicators.

20111121-221605.jpg

Girlz!;
Niet zo’n bijzondere verpakking, erg klein, doorzichtig met een zwarte dop. Wel jammer dat er met koeieletters ‘girlz!’ op staat, dan vind ik zelf altijd zo ‘goedkoop’ staan.
Deze heeft net zoals die van l’oreal een sponsje/borsteltje. Helaas is hij nogal klein, wat onhandig is met aanbrengen, en is de opening van het hulsje van de gloss zo smal, dat wanneer je de applicator uit het hulsje haalt, alle gloss op de applicator als het ware aan de opening van het hulsje wordt afgeveegd. Daardoor komt er erg weinig gloss met de applicator mee.

20111121-221954.jpg

MNY;
Leuke en handige verpakking, ziet er schattig uit. In de verpakking zelf zit een klein gaatje waardoor de gloss naar buiten komt. De hoeveelheid gloss die eruit komt is afhankelijk van hoe hard je in de gloss knijpt. Hij brengt redelijk aan op je lippen, maar ik doe het liever met een kwastje of vinger. Ook is het ietwat onhygienisch zo.

geur.

l’oreal
De geur is een beetje chemisch, maar daar heb je gesn last van.
douglas
Een lichte perzikachtige geur, ik vind het wel lekker!
girlz!
Deze heeft een geur die niet heel sterk is maar wel vervelend ruikt. Eigenlijk kan ik hem alleen maar omschrijven als een rare, plasticschtige en chemische geur.
MNY
Zoet. Heel zoet. Een beetje snoepjes, aardbei en framboos. Moet je van houden, maar ik vind het wel te doen.

cijfer
l’oreal; 8 – een fijne en mooie gloss.
douglas; 7,5 – een redelijk fijne en lekker ruikende nude glossje.
girlz!; 4,5 – helaas, dit vind ik drie keer niks. Lelijke kleur, slechte applicator en vieze geur. Enige voordeel is dat hij gratsi is. Als je van flitter houdt en het niet erg vind om duizend keer overnieuw te glossen voor een redelijk reslutaat, is dit misschien nog een aanrader. Jammer!
MNY; 8,5 – dit is gewoon een fijne, mooie, lekker ruikende en niet dure gloss. Ik heb hier ook twee van, de ene was op en toen gaf de andere blogster mij er nog een, heel lief!

voor mij wint dan toch die van MNY, ookal zijn die van l’oreal en douglas ook allesbehalve slecht!
De girlz! gloss vond ik helaas een grote flop, echt typisch zo’n slecht product wat je gratis krijgt. (en nee, hiermee wil ik NIET zeggen dat alle gratis producten slecht zijn!)

wat vinden jullie fijne glossjes? Wat zoeken jullie in een lipgloss en dragen julie veel lipgloss?
<3 niev.

ps; sorry voor de slechte kwaliteit van de foto’s, het is even niet anders!

20111121-223910.jpg

20111121-224522.jpg

2 Reacties to “Comparison; 4 lipglossjes”

  1. charlotte 22 november 2011 bij 21:37 #

    hihi leuke post!
    ziet er goed uit
    leuke site!
    xx ♥

Geef een reactie

