DIY: lipscrub maken

15 Nov

Een tijdje geleden zat ik in mijn kamer een beetje te bedenkenk wat ik eens kon doen. Ik wilde een lippenstift revieuwen, maar er zaten allemaal velletjes op mijn lippen en dat zag er natuurlijk niet uit!
Ik besloot mijn lippen te schubben met mijn tandenborstel (dit doe je door met de haren van je tandenborstel over je lippen te wrijven). Daarna deed ik ook wat lippenbalsem op.
Maar ik bedacht me dat dit erg lang duurt en ook nog eens heel onhandig is als je bijvoorbeeld op school bent en allemaal velletjes aan je lippen hebt, je kan moeilijk in de klas met een tandenborstel gaan zitten. Er moest toch een snellere manier zijn?

En de andere blogster van deze blog had me weleens verteld dat je met suiker prima je lippen kon scrubben. Dus ik pakte een potje suiker, een lippenbalsem en een sateprikker en ging aan de slag.

Het handige van deze scrub is dat je je lippen scrubt, en meteen ook verzorgt , door de lippenbalsem die in de scrub zit. Zo ben je veel sneller klaar!

Hoe maak je zelf lippenscrub:

– ga op zoek (of koop) naar een lippenbalsem. (Gebruik niet je allerfijnste, anders is het misschien zonde.)
Ik gebruikte een vanilla lip balm van de H&M. Deze balsem is wit, en als je dat op je lippen hebt gehad laat het een beetje een wittige kleur achter op je lippen, wat ik niet zo mooi vindt. Daarom had ik hem van tevoren al gemengd met een roze lipgloss (ook van de H&M), zodat hij in plaats van een wit laagje een lichtroze kleur achterlaat, wat ik persoonlijk mooier vind.
Dit kan je natuurlijk gewoon overslaan, dit heb ik puur gedaan omdat ik de balsem zelf niet zo mooi vond.

– Zorg dat je potje schoon is. Je kan tijdens het maken van de scrub de balsem even in een ander potje doen, zodat het originele blikje of potje niet vies wordt.
Als je balsem te hard is om door te roeren, kan je hem even in de magnetron doen. Zo smelt de balsem en is hij vloeibaarder. Wil je na het maken van de scrub dat je balsem weer hard wordt, zet hem dan even in de koelkast of laat hem een nacht staan.

– Nu neem je ongeveer een theelepeltje suiker en meng je dat (met de sateprikker) door de balsem. De hoeveelheid suiker hangt af van hoeveel balsem je hebt, en of je een hele goede of een wat lichtere scrub wilt.

Nu is je eigen lipscrub klaar en kan je hem makkelijk in je zak of tas steken en elk moment van de dag je lippen scrubben!

Hoe gebruik je deze scrub:
Je kan hem gebruiken wanneer je wilt, maar wat ik handig vindt is om bijvoorbeeld iedere ochtend je lippen even lichtjes te scrubben. Zo heb je gladde lippen en staat je lippenstift ook veel mooier.
Je scrubt je lippen door met je vinger (of als je dat liever hebt een kwastje) in het potje te gaan en wat op je lippen aan te brengen. Wrijf het zachtjes in en laat, als je wil, de scrub nog een paar minuutjes zitten zodat de balsem kan intrekken. Als je een grove scrub met veel suiker erin hebt, haal dan de scrub na gebruik van je lippen af met bijvoorbeeld een wattenschijfje. Anders zie je nog allemaal korreltjes op je lippen zitten!
Tip: als je je lipscrub van natuurlijke balsem maakt, kan je hem ook gewoon opeten na gebruik. Er zit immers suiker in en dat is prima te eten! ;)
Ik had geen natuurlijke gloss en balsem gebruikt, maar de gloss had een aardbeiensmaakje en de balsem vanille. Daarom zou ik hem wel op kunnen eten, maar dat doe ik liever niet omdat er toch chemische ingrediënten in zitten en ik die liever zo min mogelijk binnenkrijg.

Hopelijk vonden jullie dit leuk, laat ons weten of hij is gelukt en of hij werkt!
<3 niev.

20111115-174015.jpg

20111115-174022.jpg

20111115-174031.jpg

20111115-174042.jpg

Geef een reactie

