Bruine herfst-ogen

14 Nov

Vandaag zat ik op mijn kamer een beetje te spelen met mijn make-up en voor ik het wist had ik een redelijk geslaagde ooglook! Dus ik besloot een soort ‘tutorial’ te schrijven. Ik heb er foto’s bij gemaakt, maar ik heb geoefend op een paspop, daarom komen de kleuren niet zo goed uit. En op de camera is ook niet alles zichtbaar, maar hopelijk hebben jullie er toch wat aan!

We beginnen met een oogschaduwbasis. Verdeel dit over het hele ooglid.

Daarna zetten we met oogpotlood een lijntje boven én onder de ogen. Ik gebruik bruin oogpotlood, de hele ooglook is namelijk een beetje in bruintinten. En ik vind bruin op de ogen gewoon heel erg mooi staan. Maak het lijntje niet te dik. Heb je dat toch liever, vervaag het dan een beetje met een wattenstaafje of kwastje.

Gebruik een bruinachtige oogschaduw voor over het bewegend ooglid. Ik gebruik een bruin-koper-goud achtige kleur. (uit mijn rimmel london oogschaduwduo.)
Dit hoeft niet heel veel pigment te hebben, maar het is natuurlijk wel zo leuk als het een beetje zichtbaar is!

Nu breng je met een donkerbruine oogschaduw een vaag ‘lijntje’ in de crease (arcadeboog) aan. Ik had zelf eerst voor in de crease een oogschaduw aan die toch meer oranje dan bruin was. Dat vondt ik niet zo mooi, maar ik had geen andere kleur voor in de crease. Toen schoot me opeens iets te binnen wat ik ooit in een youtubefilmpje had gezien: zet met een oogpotlood (in mijn geval dezelfde als om de ogen) een heel licht lijntje op de plek waar je de oogschaduw wil hebben. Ga er met een kwast overheen, net zolang tot het lijntje helemaal vervaagd is. Ik heb het heel zachtjes uitgeporbeerd en tot mijn verrassing zag het resultaat er prima uit! Een oogschaduw is naaltuurlijk wel handiger, maar als je die niet bij de hand hebt is dit ook een goede manier. (;

Als je wil kan je de oogschaduw die je hiervoor al had aangebracht, nog een keer opdoen op het bewegend ooglid. Dan worden de kleuren ietsje mooier.

Breng een hele lichte kleur in de ooghoek en onder het wenkbrauwbot aan.

Eindig met een zwarte of bruine mascara en klaar zijn de ogen!

Deze oogkleur combineer ik het liefst met een warm kleurtje op de wangen, en nude lippen voor naar school of rozige lippen tijdens een feestje.

Hopelijk vonden jullie het leuk! Deze look kan je bij verschillende gelegenheden dragen, naar school als je een heel klein beetje kleur gebruikt en voor een feestje wat meer kleur.

Wanneer zouden jullie dit dragen? Houden jullie van heftige of juist hele rustige ogen?
<3 niev.

20111114-174011.jpg

20111114-174024.jpg

20111114-174034.jpg

20111114-174043.jpg

4 Reacties to “Bruine herfst-ogen”

  1. glasmetwater 18 november 2011 bij 18:31 #

    Haha grappig dat je het op je pop gedaan hebt. :) Ik heb verschillende ooglooks
    1. Ik heb echt heel vaak een bruine ooglook. Meestal een lichte kleur, en 2 donkerdere kleuren en nog een bruine mascara, en dat werk ik af met een zwarte mascara die ik lichtjes aanbreng.
    2. Een zwarte eyeliner met een boogje draag ik de laatste tijd ook veel vaker.
    3. In de zomer had ik wel eens een lichtblauw lijntje onder mijn oog, met een dun zwart lijntje boven mijn oog.
    4. En heel af en toe heb ik goud onder mijn oog in combinatie met zwart oogpodlood.

    • nivabeauty 18 november 2011 bij 19:25 #

      Die looks klinken hardstikke leuk !
      Bedankt voor je reactie !
      <3 niev.

  2. Laura 15 november 2011 bij 18:20 #

    Mooie look, maar misschien had je het beter op je eigen ogen gedaan ^^ x

    • nivabeauty 16 november 2011 bij 17:38 #

      Ja, daar heb je helemaal gelijk in.
      Helaas hebben wij belangrijke redenen waardoor we niet herkenbaar op internet willen…
      Bedankt voor je reactie!
      <3 niev.

Geef een reactie

