En waar let ik op?

13 Nov

Ik las net het andere artikel en besloot zelf ook zoiets te schrijven. Onze meningen zullen niet heel veel verschillen, maar hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen!

foundation
bij een foundation vind ik het belangrijk dat de kleur goed is. Ik heb vaak een te donkere kleur gekozen. Nu heb ik een foundation die over het algemeen wel bij mijn huid past, maar als ik heb op heb lijk ik net een spook, heel wit. Gelukkig kan ik met een beetje lichtbruin poeder mijn gezicht weer wat kleur geven. Ik denk dat ik nooit een helemaal perfecte foundation zal vinden, omdat mijn gezicht niet op alle plekken dezelfde tint heeft. Verder vindt ik de prijs-kwaliteit-verhouding belangrijk. Ik wil best een wat duurdere foundation kopen, maar dan verwacht ik wel dat hij goed is. Ik zal trouwens niet snel een foundation boven de twintig euro kopen. Ook wil ik graag dat een foundation goed dekt, maar geen maskereffect geeft.

oogschaduw
hierbij vindt ik de kleur en pigment belangrijk. Ik draag qua oogschaduw bijna alleen maar bruintinten, en als ik een mooie oogschaduwkleur zie kan ik helemaal in love zijn. Maar ik betrap mezelf er wel op dat ik niet echt goed op het pigment let. Ik had laatst een supermooie oogschaduw gekocht, maar achteraf was het pigment toch ietsje minder dan verwacht. Daar ga ik dus extra op letten. En ook vindt ik de prijs wel belangrijk, vijftien euro (of minder matuurlijk) vind ik meer dan genoeg.

oogpotlood
Ik heb vaak oogpotlood op, met name bruin. Ik heb ook drie bruine oogpotloodjes die ik allemaal redelijk veel gebruik. Eentje standaard in mijn toilettasje en twee die ik ’s ochtends tijdens het opmaken gebruik. Bij oogpotlood vindt ik het belangrijk dat hij niet al te hard is. Ik heb wel eens een keihard oogpotlood gekocht, dat doet zo’n pijn tojdens het aanbrengen! Bij oogpotlood let ik niet echt op het merk, ik vind dat dat niet heel veel verschil uitmaakt.

mascara
Bij mascara koop ik toch graag een van een wat beter merk. Niet omdat ik gevoelige wimpers heb, maar omdat ik toch het idee heb dat die beter zijn, en omdat ik contactlenzen heb. Dan wil ik geen brokkelende mascara die in mijn ogen gaat zitten! Ik vindt zo rond de vijftien euro een prima prijsje voor een goede mascara.

lippenstift
Bij lippenstift let ik natuurlijk op de kleur. Maar ook of hij een beetje zacht (niet té) is en fijn om aan te brengen. Als ik een lippenstift koop let ik niet op het merk. Ik denk dat een lippenstift van een goedkoper merk niet heel veel verschilt van een van een duurder en beter merk.

lipgloss
Ook bij lipgloss let ik niet op het merk. Wel op de kleur en prijs. Ik heb best veel verschillende lipglossjes, maar ik koop altijd een kleur die ik echt mooi vindt. Ook vindt ik het belangrijk dat de applicator een beetje handig is. En ik vindt lipglossjes niet iets waar ik heel veel geld aan hoef te besteden. Ik vindt zo’n zeven euro wel echt mijn lipglosslimiet. Voor één euro kan je volgens mij net zo’n mooie lipgloss kopen als voor vijftien euro. En als laatst vindt ik het belangrijk dat de geur een beetje lekker is. Ik wil geen chemisch ruikende troep op mijn lippen!

dit was mijn lijst, hopelijk hebben jullie er wat aan!
<3 niev.

Geef een reactie

