Fast hair

8 Nov

Vandaag weer een uitleg hoe je in minder dan vijf minuten (na een beetje oefenen) een leuk kapsel kan maken.

Laatst zag ik een plaatje op internet (onbekend model) waar een meisje een apart kapsel had. Het is niet heel standaard, maar ik vond het eigenlijk wel leuk. ( helaas is het alweer niet echt van toepassing op mijn haar, but who cares ). Ik kon het plaatje helaas niet meer terugvinden, maar ik weet nog wel hoe het zat en ik denk dat ik ook wel weet hoe je het maakt. Dus laten we beginnen!

Er bestaan eigenlijk twee ‘versies’ van dit kapsel; een rommelige en een wat nettere. We beginnen met de rommelige.

Begin door aan de linkerkant van je haar, helemaal boven, twee dunne plukjes te pakken en die om elkaar heen te wikkelen. Pak weer aan de linkerzijkant, maar nu wat lager, een plukje en draai dat mee met de andere plukjes. (ziefoto’s). Ga zo door, een pak steeds een plukje wat iets lager ligt. Als je het extra stevig wilt, kun je de plukjes voorzichtig onde de rest van het haar schuiven en vast zetten met speldjes of clipjes.
Als je helemaal beneden bent, heb je een soort gedraaide, dikke streng haar aan de zijkant van je hoofd. Zet dit vast met een clip en doe de rechterkant van het haar, op dezelfde manier.
Als je allebei de kanten hebt gedaan, pak je alle onderste plukken samen met de uiteindes van de strengen, en maak je er een laag, rommelig knotje in de nek van. Spray er flink wat haarlak overheen en tadaaa!

Als je dit kapsel toch ietsje netter wilt, kan je in plaats van gedraaide strengen ook een platte vlecht aan de zijkant van je hoofd maken. Vlecht het in door steeds een plukjes wat aan dezelfde kant ligt, te pakken, en dat toe te voegen aan een van de drie plukjes van de vlecht. Neem steeds een lager plukje mee in de vlecht. Doe ook hierbij de uiteindes vast in een knotje, maar doe het wat strakker en zet uitpuilende haartjes vast met speldjes.

Hopelijk vinden jullie het leuk, hier bog wat foto’s voor de duidelijkheid.

<3 niev.

20111108-132800.jpg

20111108-132812.jpg

20111108-132826.jpg

20111108-132844.jpg

2 Reacties to “Fast hair”

  1. kate 28 december 2011 bij 13:14 #

    haha leuk gedaan met die make-up dol!

    • nivabeauty 28 december 2011 bij 20:43 #

      Hahha dankjewel, aangezien mijn eigen haar niet meewerkt, mijn moeders haar heel dun is en mijn zusje prachtig haar heeft waar ik echt NIET aan mag zitten, vond ik dit wel een goede oplossing ;)

Geef een reactie

