Kapper

6 Nov

Ik ben gister naar de kapper geweest en ik dacht : ach, laat ik er eens een artikeltje over schrijven. Misschien is het wel doodsaai, dan zal ik het nooit meer doen (:.

Eerst even hoe minn haar eruitzag voordat ik naar de kapper ging. Volgens mij had ik dat al eens verteld, maar ik had donkerblonde krullen tot op mijn schouders, en een soort schuine pony.
Ik zei tegen de kapster dat ik alleen de puntjes eraf wilde, maar het is ietsje anders gelopen.
Ik zat daar lekker met de kapster te kletsen, en op een gegeven moment keek ik in de spiegel en dacht; ‘wow, er is wel heel veel vanaf!’ ook was mijn halfschuine lok ineens getransformeerd tot een rechte pony. En mijn haar is iets meer in laagjes geknipt dan de vorige keer, waardoor het nòg boller staat dan eerst.
In het begin was ik dus niet heel tevreden, maar nu ik mijn haar heb gewassen, en het een dagje heb aangezien, vindt ik het eigenlijk wel leuk. Mijn haar is net ietsje anders en dat is ook wel een keer leuk. En het staat iets speelser dan eerst, wat ik ook wel grappig vindt.
En met een beetje spray en water kan ik mijn kapsel gelukkig prima in bedwang houden.

Kortom, achteraf ben ik wel tevreden met mijn haar, er is niet heel veel veranderd maar wel iets, eerst was ik niet heel enthousiast maar ik ben eigenlijk wel blij. Zo zie je maar, nooit te snel oordelen! (;

<3 niev.

Ps: ik weet het, ik kan niet zo goed tekenen. Maar ik hoop dat de tekening het wat duidelijker maakt!

20111106-180942.jpg

5 Reacties to “Kapper”

  1. Amber 24 december 2011 bij 22:40 #

    Ik wil binnenkort ook naar de kapper, ik weet alleen echt niet wat ik moet doen!
    Ik had laagjes, soort van, maar dat valt echt niet meer te zien. Ook had ik een keer een schuine pony, maar dat vond ik niet heel mooi.
    Ik heb (best) lang, rood, golvend haar met blonde highlights. Hebben jullie tips? Ik wil het het liefst wel lang houden…
    xoxo

    • nivabeauty 24 december 2011 bij 23:08 #

      Hmm, lastig. Rood haar, wat mooi!
      Laagjes is inderdaad mooi, als je dat wil kan je natuurlijk ook laagjes nemen die wat hoger beginnen, dan is het vaak wat beter zichtbaar en lijkt je haar voller. Of laat je haar in een ‘punt’ aan de achterkant knippen? Je wilt het lang houden zeg je, maar wil je het ook echt zo lang als nu houden? Anders kan je er bijvoorbeeld een paar centimeter af katen knippen, dan is het nig steeds lang maar dat is wel meteen stukken anders. Een rechte pony is ook leuk, ikzelf heb dat ook maar daar moet je wel van houden, en als je een schuine pony niet leuk vind vind je een pony misschein wel helemaal niet leuk.
      Of ehh, wat dacht je van lowlights ipv highlights? Of allebei?
      Je kan natuurlijk ook permanent nemen, krullen of stijl maar dat is wel erg duur en je zit er lang aan vast.
      Hopelijk heb je er wat aan, haaradvies vind ik altijd lastig en ik heb zelf ook een heel ander kapsel dan jij. Ik hoop dat ik je heb kunne helpen!
      X eef

  2. glasmetwater 10 november 2011 bij 17:40 #

    Oh ja ik ken het, dan zeg je zo ja niet te veel eraf, en dan is het plots wel héél kort geworden… Ja als de kapper het mooi uitfohnt valt het nog niet zo veel op, maar als je het dan thuis nog eens zelf wast, ja dan valt het dus wel op… Ja ik ben dus maar van kapper veranderd. :) En nee dit was niet heel saai :)

  3. niva 6 november 2011 bij 19:21 #

    Ik kan niet wachten om het te zien !
    X

Geef een reactie

