spelfoutjes

28 Okt

Ik kan me dood ergeren aan spelfoutjes. Als mensen per ongeluk in een tekst een spelfout schrijven, oke. Dat kan ik nog begrijpen, ookal vind ik het heel irritant. Maar als mensen bijvoorbeeld deze tekst schrijven:

‘ooow lieverd ik houw so veeeel van jouuuu!
ik miisje sooo errug!
eg nie normaaaal!
waner ben ju trug van vakatieeee?
tot zneeeell!
kuzzzxxx’.

Okee. dat vind ik zò vervelend! Nou moet ik wel toegeven dat ik vroeger zelf ook wel eens iets schreef als ‘i luf joe’, of ‘kusjeee’. Dat doe ik nu nog wel eens. Maar zo’n hele tekst vòl met spelfouten, en dan ook nog 100 keer dezelfde letter aan het eind, dat neem ik je gewoon niet meer serieus. Sorry.
ik heb bijvoorbeeld ook een meisje op facebook wat alles, maar dan ook alles wat ze post in het engels schrijft. Ze heeft, zover ik weet, geen engelse familie of vrienden. Het kan natuurlijk dat ze die wel heeft of dat ze het gewoon stoer vind om in het engels te praten. Maar het allervervelendste vind ik dat ze in het engels praat , maar dat er dan ook nog heel vaak spelfouten in zitten. En dan niet van die kleine foutjes, maar echt zware fouten. Daar kan ik me echt aan ergeren.

Nou vinden jullie misschien dat ik heel erg zeur, dus ik zal dit artikel maar even snel afronden. Ik moest het gewoon eventjes kwijt.

Onze leraar Duits heeft een leuke regel: als je een (spel)fout in een van zijn teksten ontdekt, krijg je een snoepje.
En aangezien ikzelf ook merk dat in onze blogs ook vaak grote fouten zitten, dacht ik:zoiets kunnen wij ook doen! dat lijkt me grappig, en zo zorgen we ook dat onze berichten spelfout-vrij zijn.
Dus laten we dit een weekje of twee uitproberen om te kijken of het leuk is: als je 3 of meer spelfouten (of typefoutjes) in èèn bericht ziet staan, kan je een reactie achterlaten of mailen naar nivabeauty@live.nl, en als we het goedkeuren mag jij bepalen waar een van de volgende artikelen over zal gaan!
Ik weet niet of het leuk is en of het werkt, zullen we daarom afspreken dat we op 8 oktober ermee stoppen, tenzij we het een heel leuk concept vinden.
Nou, ik ga in ieder geval mijn uiterste best doen deze blog ‘zpellvaut-frei’ te maken! ;)

<3, niev.

Eén reactie to “spelfoutjes”

  1. nivabeauty 28 oktober 2011 bij 09:15 #

    Ojee, ik zie nu al dat er wat kleine foutjes in dit bericht zitten. niet echt spelfoutjes, maar dat ik af en toe een woord vergeet te schrijven…oei!
    (;
    <3, niev.

Geef een reactie

