Dare to be different.

23 Okt

Vaak durven we niet anders te zijn, puur en alleen omdat we bang zijn anders te zijn, uitgelachen te worden, buitengesloten te zijn. Dat zijn allemaal factoren die meespelen als je kleding uitkiest, make-up koop of zelfs naar de kapper gaan. We durven tegenwoordig niet meer als enige dat hele rare kapsel te hebben, die vloekende kleding aan te trekken of knalgele oogschaduw op te smeren. Want als je dat zou doen is er een kans dat je word uitgelachen, nagekeken of dat er over je word geroddeld. En dat wil niemand.

Ik wil met dit artikel niet zeggen dat ik dat niet heb, want ik hou ook van dingen die niet zo regular zijn. Zoals dat ik van oude muziek houd, detectives kijken en rare bekken trekken. En er zullen altijd mensen zijn waar ik tegenop kijk. Omdat zij dat wel durven. Ik ben vrij verlegen, maar daarmee zeg ik nog niet dat ik saai ben. Ik heb tijd nodig om mezelf te zijn bij mensen, om me volledig te laten gaan zonder dat ik het gevoel heb ‘ze gaan me zo uitlachen’. We zouden niet bang moeten zijn van wat anderen denken. Wat onthoud dit goed ; je leeft maar een keer. En als je het verpest krijg je geen tweede kans.

Hiermee ben ik heel erg bezig, proberen te genieten van elke dag die ik doorbreng met de mensen van wie ik houw. De mensen die ook om mij geven. Want die zijn belangrijk, niet de mensen die je afkraken en je onzeker maken. Soms praat je jezelf iets aan, geloof je wat haters zeggen en kun je dagen lang ongelukkig zijn.

Ik denk dat iedereen dit wel weet, maar ik vind het toch belangrijk dit nog even aan het licht te brengen.

<3 niev.

Geef een reactie

