Comparison

17 Okt

Deze week ga ik twee oogschaduws vergelijken; een zilverkleurige die ik ooit gratis bij een tijdschrift kreeg en een beige – bruine oogschaduw van Rimmel London.

De oogscahduw van Rimmel heeft een parelmoerwitte en beigebruine kleur. Twee kleuren in èèn doosje dus!
Hij heeft een fijn kwastje met aam de ene kant een ‘spits’ sponsje en aan de andere kant een ‘stompe’.
Ik moet zeggen dat toen ik deze oogschaduw net had gekocht, ik er niet heel enthousiast over was. Ik had verwacht dat hij heel goed was, en dat viel een klein beetje tegen toen ik hem voor het eerst uitprobeerde. Hij heeft niet hèèl veel pigment en je hebt best veel nodig als je de kleuren duidelijk wilt zien. Ook is het een oogschaduw in een soort poedervorm, daardoor blijft hij iets minder lang zitten dan cream oogschaduw maar als je oogschaduwbasis gebruikt en je de make-up goed aanbrengt, gaat hij wel eventjes mee.
Bij nader inzien vind ik het toch wel een hele mooie oogschaduw. Hij heeft dan niet belachelijk veel pigment, maar als je ietsje meer gebruikt dan normaal kan je toch een hele mooie natuurlijke oogopslag maken. En als je het kwastje een beetje natmaakt, komen de kleuren extra mooi uit. Hij was rond de zeven euro en dat vind ik achteraf gezien een redelijke prijs. Ik was in het begin dan niet heel enthousiast, uiteindelijk vind ik het een goede aankoop!

En dan nu de gratis oogschaduw. Ik vind zowieso de metalluc zilveren kleur een stuk minder mooi dan de bruintinten van Rimmel, maar dat is mijn mening.
Van deze oogschaduw had ik geen grote verwachtingen omdat ik hem gratis kreeg. Helaas zit hier gwwn kwastje bij, maar als je een losse hebt is deze creme-oogschaduw redelijk makkelijk aan te brengen. Wel vind ik persoonlijk een poeder fijner, dat is wel een nadeel. En als je het warm krijgt, smelt de oogschaduw erg snel , en je wilt natuurlijk geen uitgelopen make-up…!
De kleur heeft veel pigment en valt meteen op, voor bijvoorbeeld een feestje is hij prima!
Hij blijft, mede vanwege de cream-achtige substantie en omdat het zo’n heftige kleur is, lang zichtbaar.
Eigenlijk is dit voor iets wat je gratis krijgt nog best een goed product!

Kort samengevat:

Rimmel
mooiste kleur
fijnste substantie
heeft twee verschillende kleuren
fijnste kwastje

Zolveren oogschaduw:
blijft beste zitten
heeft meeste pigment
is gratis

Voor mij wint de oogschaduw van Rimmel London, maar de ander is ook niet mis, helemaal voor een gratis product! Als deze in een andere, wat minder opvallende kleur was zou ik er zeker blij mee zijn!

Wat vinden jullie? Hebben jullie goede oogschaduws? Gebruiken jullie veel oogmake-up?

<3 niev.

20111017-124023.jpg

20111017-124058.jpg

Geef een reactie

